50 000 лева глоба за подвеждащи промоции
Комисията за защита на потребителите забрани на търговци на хранителни продукти и лекарства да подвеждат клиентите си за цените или за условията, при които могат да се възползват от актуални промоции и намаления.
За всяка от нелоялните практики законът предвижда санкция до 30 000 лева и забрана за прилагането им в бъдеще.
При повторно нарушение глобата може да достигне до 50 000 лева.
Друг наскоро установен и забранен от КЗП търговски трик е свързан с непълна информация за условията на промоциите.
Некоректно провеждане на промоция от страна на аптека е друго нарушение, пресечено от контролния орган. Върху плакат на витрината на въпросната аптека и в разпространени от нея рекламни брошури е анонсирана отстъпка от 25%, а реално предоставяната е 20%. Проверката на КЗП доказа, че дори и върху издавания касов бон е записано „-25%", но реално от общата стойност на покупката се приспадат само 20%.
Същата схема търговецът е приложил и по отношение на друга актуална промоция, при която се рекламира, че определен набор от артикули за даден период от време могат да бъдат закупени с намаление в размер на 20%, без това да се случва. Подобни некоректни практики засягат уязвими групи потребители, които обикновено са с влошено здравословно състояние и ниски покупателни възможности.
Коментари