Европейски потребителски център подпомага българите при пътуване

03/07/2022 15:30 0 Коментирай
Снимка бтв Снимка: бтв

Европейският потребителски център в България предлага безплатна помощ и съвети за пътуващите със самолет.

На www.ecc.bg, българите могат да получат съдействие при проблеми с някои авиокомпании.

Възможно е онлайн чекиране. Има летища, където става fast track срещу заплащане. Това означава, че пътниците може да преминат през отделен, по-бърз поток за контрол на сигурността. Преценете дали това е удачно за вашия случай, но това също трябва да стане поне ден преди полета.

Пътниците с намалена подвижност може да се наложи да се чекират по-рано от останалите. Също така е добре уведомите въздушния превозвач или туристическия агент, че се нуждаете от подобно съдействие поне няколко дни по-рано.

Въпреки, че на този етап държавите масово са свалили ограниченията, свързани с пандемията от ковид, преди закупуване на билетите трябва да се направи проверка на сайта на Министерство на външните работи или в платформата https://reopen.europa.eu.

"Ако купувате билет за по-късна дата през есента, може да обмислите и допълнителна застраховка в случай че се наложи промяна в плановете заради рестрикции, свързани с коронавируса или пък заради положителен тест. Ако полетът закъснява повече от 2 часа, въздушният превозвач трябва да осигури храна и напитки за времето за изчакване, две телефонни обаждания или достъп до имейл и, ако е необходимо, настаняване в хотел и транспорт от и до летището", информират от Европейския потребителски център у нас.

"Ако авиокомпанията не ви раздаде ваучери или храна, и трябва да си ги купите сами, докато чакате закъснелия полет, е необходимо да пазите касовите бележки и други доказателства за направените разходи. Възможно е пътниците да имат право на обезщетение, в случай че самолетът кацне на крайната дестинация с повече от 3 часа закъснение. Превозвачът не дължи компенсация, ако промяната е настъпила поради извънредни обстоятелства извън неговия контрол. Размерът на обезщетението зависи от дължината на маршрута – за най-масовите полети в Европа до 1500 км, сумата е 250 евро", поясняват от ЕПЦ.

В случай на отмяна на полет, пътникът може да избере една от следните опции:
а) възстановяване на сумата за неизползвания билет в срок до 7 дни или ако има свързващ полет - връщане до летището на заминаване.

б) премаршрутиране, при сравними транспортни условия, до крайната дестинация при първа възможност.

в) нов полет, при сравними транспортни условия, до крайната дестинация на по-късна дата, когато е удобно за пътника и при свободни места.

В зависимост от това кога е бил уведомен за отмяната, кога се очаква да пристигне в крайната точка, както и каква и причината за отмяната, пътникът може да има и право на обезщетение. Ако сте отишли на летището и изберете премаршрутиране, авиокомпанията трябва да ви осигури грижи във времето на изчакване.

Според решение C‑28/20 на Съда на ЕС стачката на персонал, необходим за полета, която има определени искания и срок, не попада в обхвата на понятието „извънредно обстоятелство“ по смисъла на Регламент 261, което освобождава авиокомпанията от задължението да изплаща компенсация при забавен или отменен полет. Извънредни обстоятелства обаче може да възникнат при стачки, оказващи влияние върху дейността на въздушния превозвач – например, ако протестират ръководители на полети или служители на летището. Благодарение на това съдебно решение трябва да се прави преценка на всеки отделен случай дали стачката се отнася до обичайното упражняване на дейността на компанията и дали тя попада в нейната сфера на контрол. Ако тези две условия не са изпълнени, то обстоятелствата може да се определят като форсмажорни.

 

 

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Социално

новини благоевград facebook