Избират вариант за опасното трасе на АМ "Струма"

10/09/2017 16:04 0 Коментирай
Снимка бтв Снимка: бтв

На 11 септември в Спортна зала "Септември" в Симитли е общественото обсъждане на ЛОТ-3 на АМ "Струма".

Очаква се за представянето в 9.00 часа, освен експертите на МРРБ, да бъде и зам.-партийният лидер на ГЕРБ Цветан Цветанов.

От 14.00 часа е дебатирането на различните варианти за строителство на пътя в залата на Община Кресна.

Вариантите на трасе, които се разглеждат за изграждането на най-сложния участък от АМ "Струма" през Кресненското дефиле са 5.

ВАРИАНТ Г20 – ЧЕРВЕН

Този вариант в по-голямата си част също преминава през Кресненското дефиле. Проектното трасе започва южно от пътен възел "Крупник". В Кресненското дефиле едното платно следва в основната си част съществуващия път Е-79, а другото се развива по нов терен с тунели и съоръжения в западния масив на дефилето. След излизане от Кресненското дефиле.

Началото на лявото платно на участъка е при началото на Кресненското дефиле. Първоначално лявото платно следва нивото на съществуващия път, като се ползват съществуващите мостове на реките Резена и Струма и преминава над железопътната линия София – Кулата.
Предвижда се изграждането на нов мост над Струма, нов тунел успореден на ж. п. тунела, след което се включва в съществуващия път, като се ползват съществуващите два моста и тунел.

Предвидени са подходи към местата, които са за каяк и рафтинг. След това лявото платно следва съществуващия път. Ползва съществуващият тунел с дължина 340 метра и преминава край "Кресненско ханче".

Дясното платно се развива изцяло по нов терен, вдясно от съществуващия път, като следва ситуационно лявото.
Най-характерното при този вариант е решението за разполагане на двете платна едно над друго на голяма дължина. Целта е незасягане на картираните граници на резерват „Тисата“.

За безконфликтно пресичане са предвидени три пътни възела - "Крупник", "Ощава" и "Кресна".

  • ИЗТОЧЕН ВАРИАНТ Г10

Източният вариант, за който лобира държавата, разделя движението на две самостоятелни и раздалечени едно от друго пътни платна. В посока Гърция трасето преминава по съществуващия път Е-79, а за София е по нов терен на изток от Кресненското дефиле.

Платното в посока София - Кулата ще използва изцяло съществуващия първокласен път, до началото на Кресна. Предвижда се рехабилитация и укрепване на път Е-79, с реализация на мерки за опазване на биологичното разнообразие. От съществуващия път, дясното платно на автомагистралата се отделя на изток като се предвижда изграждане на еднопосочен обходен път на Кресна по нов терен, с което интензивният тежкотоварен трафик ще бъде изведен извън града.
Обходният път преминава през 4 тунела с дължина 1266 метра, 1 виадукт - 316 метра, 2 моста с дължина 691 метра, 7 надлеза и подлези с дължина 206 метра, както и подпорни и укрепителни стени - 245 метра.

Платното от Кулата за София е по нов терен на изток от Кресненското дефиле. Започва на 100 м след пресичането с ж. п. линията за мина Ораново, минава в ляво от съществуващия път и се развива успоредно на него, след което тръгва на югоизток, преминава успоредно на река Градевска и между кварталите „Ораново“ и „Дълга Махала“ на Симитли.

След това трасето пресича път II-19 Симитли - Гоце Делчев и навлиза в ската. Там ще бъде прокопан тунел с дължина 350 метра, а след него ще има виадукт с дължина 200 метра. По-нататък трасето се насочва в югоизточна посока, обхожда село Полето, пресича пътя Полето - Брежани и преминава над притока на река Брежанска.

След това продължава през тунел с дължина 1 130 м, преминава западно от с. Ракитна, успоредно на пътя Ракитна – Мечкул, пресича го и западно от село Мечкул върви на юг и източно от село Стара Кресна. Постепенно трасето се измества в източна посока, преминава на юг и се развива в югозападна посока близо около съществуващия път за село Влахи. В края на обходния път двете платна за движение се събират и се изгражда участък с автомагистрален габарит.

В платното за София е предвидено изграждането на 18 виадукта с обща дължина 5087 метра, 5 тунела с обща дължина 4200 метра, 1 мост - 96 метра, 11 надлеза, подлези, подпорни и укрепителни стени.

При Източния вариант са предвидени напречни връзки между двете платна, като се използват съществуващите пътища и се изграждат нови пътни възли. Предвидени са общо 5 пътни възела „Симитли“, „Полето“, „Мечкул“, „Стара Кресна“ и „Кресна“. Предвижда се и изграждането на пътна връзка със съществуващия път Е79 в началото на обходния път на Кресна.

Две големи площадки за търговия и отдих е предвидено да има на отсечката. Едната площадка е на обходния път на Кресна в посока Кулата и е с площ 17 декара. Другата е по новото трасе, което ще се изгражда и е на 2 километра след пътен възел „Кресна“, пътувайки за София. Тя е 19 декара. И двете площадки ще имат директна връзка с град Кресна. Те ще бъдат с електричество, водопроводна и канализациона мрежа, пречиствателни станции за отпадни води. Целта е да бъде осигурено всичко необходимо за осъществяването на търговска дейност и хората от региона да могат да продават продукцията си от мед, мляко и т. н., както го правят и в момента.
Приблизителната дължина на трасето е 24 километра.

ДЪЛЪГ ТУНЕЛЕН ВАРИАНТ, ТУНЕЛ "КРЕСНА"

Началото на участъка е при пътен възел "Крупник". Преминава през река Струма и река Резена, като между двете реки е разположен съществуващия пътен възел за Крупник и Черниче. Преди портала на тунела трасето пресича последователно река Струма и ж. п. линията София - Кулата.

След изхода на тунела магистралата пресича съществуващ третокласен път и река Струма с мостово съоръжение. Непосредствено след това е предвидено изграждането на пътен възел „Кресна“.

Тунел „Кресна“ е с дължина 15,4 километра. Той е с две тръби и с възможност за евакуация във втората тръба през напречни връзки. Дължината на цялото трасе на автомагистралата в този участък, включващо пътна и тунелна част, е около 21 километра. Предвидено е освен изграждането на тунел „Кресна“ и изграждането на подпорни и укрепителни стени, 3 подлеза, 6 моста, две площадки за отдих и един пътен възел.

Предвидено е тунел „Кресна“ да се изгражда по класически тунелен метод с пробивно-взривни работи и стоманобетонова облицовка. Участъците при порталите на тунела ще бъдат изпълнени по открит способ.

ИЗТОЧЕН ВАРИАНТ Г20, ИЗВЪН КРЕСНЕНСКОТО ДЕФИЛЕ

Този вариант на трасе е по нов терен извън Кресненското дефиле. И двете платна на движение са изнесени в източна посока около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава.
Трасето започва около 100 метра, след пресичане с ж.п. линията за мина Ораново, ляво от съществуващия път Е-79 и се развива успоредно на него, след което тръгва на югоизток, успоредно на река Градевска, между кварталите "Ораново" и "Дълга махала" на град Симитли.

Пресича път II-19 Симитли – Гоце Делчев на две нива, където е предвидено изграждането на пътен възел за връзка на автомагистралата с град Банско и обратно.

След пресичане на трасето, навлиза в ската и се преминава през тунел с дължина 350 метра, а след това е по виадукт дълъг 200 метра.

Надлъжните наклони в пътния възел, тунела и виадукта са 4 процента, след което наклонът е 5 процента и е предвидена трета лента за спускащите се в посока София, а също така и аварийни изходи. След това трасето поема в югоизточна посока, обхожда с. Полето и пресича пътя Полето – Брежани и река Резена. След това отново се преминава през тунел с дължина 1130 метра.

По-нататък трасето върви на юг, западно от село Ракитна и успоредно на пътя Ракитна – Мечкул, след това го пресича и преминава западно от село Мечкул. Продължавайки на юг и източно от село Стара Кресна, пресича пътя Стара Кресна – Ощава и преминава в тунел.

Трасето продължава в южна посока, след което поема в югозападна посока близо около съществуващия път за село Влахи.

На местата, където пътното трасе преминава в тунел, за всяко платно е предвидена отделна тръба, което от своя страна налага раздалечаването им едно от друго, с цел осигуряване на необходимото разстояние между тръбите. Пред порталите са проектирани площадки, които са за обслужващата инфраструктура.

Поради по-високите надлъжни наклони, които се намират в началото и края на трасето, с цел подобряване на пропускателната способност и осигуряване на безопасността, е предвидена трета лента за бавно движещи се превозни средства в двете посоки.

В този вариант е предвидено изграждането на 5 тунела с обща дължина 4 200 метра, 18 виадукта с дължина 5087 метра, един мост с дължина 96 метра, подлези и надлези, както и подпорни и укрепителни стени. При пресичане на съществуващите напречни пътища са предвидени пътни възли, осигуряващи всички посоки на движението.

ВАРИАНТ Г20 – СИН

Този вариант се развива през Кресненското дефиле, при максимално използване на трасето на съществуващият път Е79. Двете платна на автомагистралата са разработени така, че последователно се раздалечават и доближават едно спрямо друго в ситуационно и нивелетно отношение.
Проектното трасе започва южно от пътен възел „Крупник” при км 376+000. В Кресненското дефиле едното платно в основната си част следва съществуващия път Е-79, а другото се развива по нов терен с тунели и съоръжения в западния масив на дефилето. 

Лявото платно на участъка е в началото на Кресненското дефиле - при км 376+000, след пътен възел „Крупник”. Трасето на лявото платно в основната си част следва съществуващия път, като ползва съществуващите мостове над река Струма, надлеза при и ж.п. линията и тунела. На местата, където трасето напуска съществуващия път Е79, са предвидени нови мостове и тунели.

Дясното платно се развива вдясно от съществуващия път и е изцяло по нов терен. Следва ситуационно лявото, а в отделни случаи се отдалечава от него. В нивелетно отношение често е на второ, по-високо ниво от лявото, в изкоп или в тунел. Към края двете платна отново са успоредни едно на друго и се развиват заедно до края на участъка, като се раздалечават само при тунелните съоръжения.

Участъкът завършва на около 2,5 километра преди Кресна, като се напуска съществуващия път по левия бряг на Струма. Предвидено е изграждането на общо 3 пътни възела - при Крупник, Ощава и Кресна, както и две площадки за отдих. По този вариант на трасе е необходимо да се изградят 13 виадукта с обща дължина 3075 метра, 23 тунела с дължина 7345 метра, 5 моста, надлези и подлези, подпорни и укрепителни стени. Ще се извършат реконструкции на 4 съществуващи виадукта, 2 съществуващи тунела и един мост. Приблизителната дължина на трасето е 21 километра.

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Социално

новини благоевград facebook