МОН променя условията за прием след седми клас
МОН обсъжда промени в Наредбата за организация на дейности в училищното образование. Касае приемането на ученици след седми клас.
Кандидат-гимназистите имат възможност да подреждат желанията си в първи, трети и четвърти етап на класиранията.
Въвеждането на четвърти етап на класиране максимално ще намали броя на неприетите и незаписани след трети етап ученици и ще създаде условия за по-малко закрити паралелки, смятат от ресорното ведомство. По този начин ще се облекчи и административната тежест в училищата, регионалните управления на образованието и МОН, отбелязват от министерството.
Остава възможността с решение на началника на регионалното управление на образованието и след анализ на приема, когато след четвъртия етап на класиране записаните в някоя паралелка са под норматива за минимален брой ученици, тя да не се закрива. По изключение държавният прием може да продължи до 11 септември, ако има ученици, които не са приети. Този етап се организира от приемащите училища. В тези случаи, за да се избегне безпринципно приемане и преместване на ученици от едно училище в друго, се конкретизира да бъдат класирани според бала на кандидатстващите по низходящ ред. По този начин се запазва принципът на състезателност, въз основа на който се извършва класирането във всички етапи от приема.
В досегашните етапи на класиране ученик, записан в училище в една област след първи или втори етап на класиране, не се визуализира в информационната система като „записан“ в друга област. По този начин един ученик можеше да блокира няколко свободни места в няколко области и в същото време да е записан в училище в различна област. С промените този проблем се преодолява, като до трето и в четвърто класиране се допускат само ученици, които не са записани в нито едно училище в страната, както и ученици, които не са кандидатствали до момента. Информационната система вече няма да позволява подаването на заявления за кандидатстване, ако ученикът е със статус „записан“ в училище в страната на място от държавния план-прием.
Коментари