Настояват за отпадане забраната на адвокатската реклама

04/08/2024 14:51 0 Коментирай
Снимка архив Снимка: архив

Правителството настоява да отпадне забраната, според която адвокатите не могат да се рекламират. Една от основните причини за бързането е, че през 2020 година Европейската комисия стартира процедура за нарушение срещу България поради констатирано противоречие на разпоредбите на Закона за адвокатурата, свързани с рекламата и забраната за привличането на клиенти чрез посредник.

За отстраняването на тези противоречия сегашните проектопромени предвиждат да бъдат премахнати общите забрани към търговските съобщения на адвокатите. С тях се въвеждат и правила по отношение на рекламата и посредничеството при предоставянето на адвокатските услуги.

Упражняващте професията адвокат, ще могат свободно да популяризират своята дейност, качества, квалификация и опит, както и да използват посредник за привличането на потенциални клиенти, но при спазване на предвидените в закона изисквания, които целят да гарантират, че дейността на адвоката е съобразена и отговаря на високите етични норми и принципи.

Със закона се конкретизират непозволените средства за реклама и привличане на клиенти и се въвеждат изисквания, които да ограничат възможността за нарушения при установяване на връзката между адвокат и клиент и за нерегламентирано предоставяне на адвокатски услуги от лица, които не са адвокати.

С промените се въвеждат и пет забрани за адвокатите при рекламиране:

- да си служи с невярна или подвеждаща информация, включително за цени или безплатни услуги;

- да прави необосновано сравнение с други адвокати, когато такова сравнение може да бъде подвеждащо по отношение на дейности, които се извършват с оглед на личността на адвоката и зависят от конкретни фактически и правни обстоятелства, поради което са несравними;

- да разкрива сведения за имената на предишни или настоящи клиенти или техните дела, освен с изрично писмено съгласие на клиента, дадено за тази цел;

- да поражда неоправдани очаквания за постигане на резултат, който не зависи само от професионалната дейност на адвоката;

- да адресира рекламни съобщения лично или чрез посредник към лица и близки на лица, които са пострадали, жертви или по друг начин са поставени в уязвимо положение, непосредствено след настъпване на конкретното обстоятелство, довело до това състояние, когато засегнатите лица нямат ясно съзнание и пълна свобода при избора на адвокат.

Това е втори път за съобразяване с упреците на ЕК, но поради постоянната смяна на правителства и парламенти, това все не се случва, припомни segabg.com.

 

 

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Социално

новини благоевград facebook