Нови програми за учениците и увеличени заплати за учителите
Актуализират учебните програми за предстоящата учебна година. Новите учебници ще отнемат повече време, но основата им са новите учебни програми, каза образователният министър Николай Денков.
"Един материал, който се преподава в училище трябва да бъде разбираем за всички деца, които полагат усилия. Целта е да се наблегне на това, което развива уменията - да мислиш, да формулираш тези, да ги защитиш и представиш по определен начин. Идеята е не да се опрости материала, а да се промени целта на самото образование. Промените, които правим са насочени към адаптиране на програмите към нещо по-разбираемо за учениците и родителите, заяви акад. Денков. В началото на септември всички родители ще видят какво ги чака", коментира Денков пред Нова. По думите му, аргументите против започването на учебната година по-рано от 15 септември, са неубедителни. "Ще реформираме докато станем по-добри. Промяната от един към друг тип система действително изисква много промени, част от тях бяха неудачни. А през последните десетилетия науката се развива изключително бързо и ние трябва да наваксаме", смята ресорният министър.
"В много случаи и учители и ученици казват, че съдържанието не е ясно подбрано, академично поднесено е, в много случаи при прехода от интегрални към по-специфични дисциплини изведнъж се губи усещането, че това е цял наратив и от там децата се загубват. Този академичен стил затруднява и децата, и родителите. Затова сега в прегледа на програмата водещи са учителите, за да преценят кое е разбираемо, кое не е", подчерта Денков.
Той коментира и промените в матурите за зрелостниците. "От една страна, точките създават проблем за тройкаджиите, от друга страна, има по-голям шанс за тези, които могат да се подготвят по-добре. Този, който се готви за 6, има по-добри условия", обясни министърът и обеща следващата календарна година със сигурност да се актуализират заплатите на учителите. "Направено е достатъчно, за да има средства за увеличаване на заплатите", допълни Денков.
Коментари