Обръч от фирми източва тол системата
Институтът за пътна безопасност настоява държавата да поеме тол системата и да не допуска източването й от чужди фирми.
Експертите излязоха със свое становище пред медиите. Според неправителствената организация, България е единствената страна в Европа, в която събирането на тол такси се оказва губеща дейност. ИПБ смята, че причината се корени в порочната "архитектура" на системата, която е обрасла със скъпо струващи посредници.
"Тол системата е израдена от "Капш", функционира чрез "Капш" и се управлява от "Капш", твърдят от института, като илюстрират с графика твърдението си. "Капш" е австрийска компания, която чрез консорциум от дъщерни фирми спечели поръчката за българската електронна система за събиране на пътни такси. Изграждането на тол мрежата струваше 180 милиона лева.
Сумата включва и осигуряването на най-модерни технически средства за видеонаблюдение и сателитен контрол. Въпреки това правителството на Борисов реши да създаде и огромна държавна администрация, която да "обслужва" тол системата - Националното тол управление към АПИ, в което работят над 900 души. Междувременно се оказа, че у нас нямало подготвени кадри и се налага специалисти, посочени от Капш, да правят начално обучение на ИТ експертите от НТУ. Тази допълнителна работа по "предаване на шафетата" бе оформена с анекс и бе оценена на 140 милиона лева, се казва в изявлението.
Коментари