Остават ли без работа още 300 благоевградчани?
Южноафриканската ALC прекратява производството на кожени автомобилни тапицерии.
Един от заводите, който е в Благоевград, е застрашен от затваряне, а над 300 работници лишени от препитание.
Чрез местното си дружество "АЛС България" компания има общо три завода в страната с около 1400 души персонал. Решението за закриване на бизнеса е взето от собственика на ALC – канадската Exco Technologies, а работниците са били уведомени от управителя на българската компания Шон Бош.
"Крайната стъпка идва на фона на влошаващи се финансови резултати през последните две години в комбинация с липса на работна ръка и ценови натиск от клиентите", коментира Шон Бош, цитиран от Капитал. Първите индикации за проблеми в българската компания се появиха миналата есен, когато в отчета си за тримесечието до края на септември Exco Technologies съобщи, че предвижда "допълнително да се намали отпечатъкът на ALC в България" като начин за подобряване на финансовите резултати на самата група.
Тогава Бош коментира, че е взето решение компанията да премести завода си в Благоевград в по-малко помещение. Към онзи момент обаче нямаше планове за закриване на производство.
Решението за откриване на трети завод в Благоевград, след първите два в Ихтиман и Мусачево край София, беше провокирано от недостига на работна ръка в района на столицата. В новата локация - Благоевград, компанията добави производство на кожени калъфи за волани към листата си и планираше да оборудва още едно помещение за тапицерии за седалки.
Дори и там обаче АЛС не успя да намери достатъчно хора. От компанията често са посочвали като проблем и това, че около 10 процента от работниците не идват редовно на работа.
"През 2017 година "АЛС България" понижи приходите си с 24 процента - до 122 700 000 лева, а загубата се задълбочи от 1.4 до 8.6 милиона лева. За 2018 година все още няма обявени резултати. Перспективите за развитие в бъдеще явно са оценени от Exco Technologies като неблагоприятни заради задълбочаващия се недостиг на работна ръка. В същото време "АЛС България" не е успяла да договори корекция на цените с най-големия си клиент, която да отрази разходите за производство, уточни Бош. Дружеството работи основно за BMW, като през последните години прави тапицерии главно за Mini", заяви Шон Бош.
Коментари