Петрич е първенец в социалните услуги
Министър Деница Сачева похвали кметското ръководство в Петрич за социалната дейност в общината. Тя откри откри Център за обществена подкрепа в южния град.
Освен този Център, в Петрич работят две нови социални услуги за деца – Център за настаняване от семеен тип и Преходно жилище за младежи от 15 до 18 година.
По покана на кмета Димитър Бръчков Сачева разгледа социално предприятие с над 20 работници, в което се шият маски и спално бельо, както и социалния патронаж, от който получават храна около 700 души в община Петрич.
„До края на януари предстои през Фонд „Социална закрила“ да финансираме община Петрич за ново кухненско оборудване на социалния патронаж“, обяви Сачева.
По различните мерки за работодатели, които да окажат навременна подкрепа, с цел по-бързото възстановяване на икономическите и производствени процеси в предприятията, а от друга – да се осигури превенция от изпадане в продължителна безработица в община Петрич по мярката 60/40 са одобрени 196 заявления на работодатели за изплащане на компенсации на 2238 работници и служители.
По мярката за COVID -19, по която се изплащат компенсации в размер на 290 лева за работници и служители от сектор транспорт, хотелиерство и ресторантьорство и туризъм, са одобрени са 14 заявления от работодатели за изплащане на компенсации за 137 работници и служители.
На територията на Петрич се реализира и проект „Запази ме“, по който се изплащат средства в размер на 24 лева на ден за работници и служители от затворените бизнеси, които ползват неплатен отпуск. Одобрени са 32 работодатели за изплащане на средства за 150 работници и служители, ползващи неплатен отпуск.
По проект „Заетост за теб“, който цели да окаже навременна подкрепа на работодателите за наемане на безработни лица чрез осигуряване на субсидия за заетост и по който с новите промени работодателите могат да наемат безработни лица за период до 6 месеца – към 31.12.2020 г. са сключени 62 договора за разкриване на 131 работни места, които се заемат от регистрирани безработни хора в общината.
Коментари