Пред пускане е 560-метров мост на АМ "Струма"
Готова е конструкцията на платното за Кулата на виадукта при тунел "Железница" на АМ "Струма".
Съоръжението се строи по технология, прилагана за първи път в България. Успешно приключи избутването на последния 21-ви сегмент от платното за Кулата, информираха от АПИ.
Характерното при нея е, че се използва работна площадка за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия. Всички строителни работи се извършват без спиране на интензивния трафик по Е-79. През октомври м. г. беше изградено платното за столицата. След това строителите започнаха работа по платното за Кулата, като целта е мостовото съоръжение да бъде завършено през декември.
Мостът преминава над 6 препятствия – река Струма, път Е-79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за Кулата е с дължина 510 метра, а за София - 560 метра. Височината на съоръжението в различните части е между 10 метра и 18 метра, а разстоянието между колоните е в порядъка от 45 до 60 метра.
Напредва работата и по прокопаването на тунел „Железница“ – най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, с дължина около 2 километра.
Изпълнени са всички комбинирани аварийни ниши в двете тръби. Прокопани са и 6-те аварийни свързващи галерии – 2 автомобилни и 4 пешеходни. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопаваха около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи денонощно, без почивен ден, като целта е той да завърши през март 2022 година.
Тунелът ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. В подучастъка се изграждат площадка за хеликоптери, два моста над Суха река, които са съответно 108 метра и 18 метра, подпорна стена.
Отсечката преди тунела, пътувайки от София към Кулата, в която е и виадуктът, е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км. В тази отсечка се изгражда аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79.
Коментари