Пробиха 400 метра от тунел "Железница"
Прокопани са първите 400 метра от новостроящия се тунел при симитлийското село Железница.
Съоръжението, което е част от АМ "Струма" е с дължина 2 километра.
Строителните дейности на съоръжението започнаха през октомври миналата година. На обекта се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 метра, а от северната – 125 метра, съобщиха от АПИ.
Към проекта за тунела са включени два обслужващи пътя от двете страни на съоръжението и хеликоптерна площадка. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод - прокопават се около 1,5-2 метра във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери.
Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа.
На обекта се работи денонощно, без почивен ден. Целта е завършването му до януари 2022 година.
Подучастъкът преди съоръжението е с дължина 720 метра. Той включва изграждането на мост, който ще е дълъг 540 метра и ще преминава над 6 препятствия – река Струма, път Е-79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението.
Виадуктът се изпълнява по иновативна за България технология - потактово избутване на горното строене. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия. При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път Е79 София – Кулата.
Третият подучастък е с дължина 1400 метра и се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.
Коментари