С 1,2 милиарда лева строят тайно в Кресненското дефиле
Служебното правителство е сключило тайно два договора за изграждане на магистрала „Струма“ в най-трудната й част – района на Кресненското дефилe. Договорите са подписани още през април, макар че информацията за това е подадена през май. Това става ясно от сигнал на представители на „Зелено движение“. Информацията се потвърждава и от профила на купувача на Агенция „Пътна инфраструктура“ с официално публикуваните данни за хода на процедурите. Може да се очаква, че сключването на контрактите ще повлече нови протести. Според предоставената от зелените информация сключените договори са четири – два за строителство и два за строителен надзор. Общата стойност е 1,2 милиарда лева.
Всичките договори са подписани на 6 април, макар че информация за тях е изпратена на 9 май. Договорът за Лот 3.2.2. за участък „Крупник-Кресна“ е за 475 милиона лева. От подадени 12 оферти е класиран на първо място консорциум ДЗЗД АМ „Струма“ около „ГБС Инфраструктурно строителство“. Вторият договор е с консорциум ДЗЗД АПП Лот 3.2.1 около „Грома холд“ и „Европейски пътища“ и е за 499 милиона лева. И този конкурс е предизвикал голям интерес – подадени са 10 оферти.
В документацията по процедурите продължава да стои информация, че изпълнението на обществената поръчка ще се финансира по оперативна програма „Транспорт“ по стария програмен период, както и с пари от националния бюджет. В същото време оперативната програма изтича, а екоорганизациите са категорични, че изпълнението на тези договори ще бъде санкционирано, защото избраното трасе е неприемливо.
При този вариант на строителство в посока Гърция ще бъде запазено настоящото трасе на Е-79, а в обратната посока ще се изгради ново шосе на изток от Кресненското дефиле. В последните седмици представители на еко и рафтинг организациите, както и на различни групи в Кресна, протестират срещу явните намерения да продължи да се работи по този вариант, въпреки уверенията на МРРБ, че няма нищо предрешено. Повод за протестите стана издадено разрешение за строеж за малък участък около пътен възел, като така регионалният министър Иван Шишков успя да спаси изтичащият срок на издадения ОВОС за спорното трасе на магистралата. Шишков продължава да твърди, че с това разрешение за строеж в конкретен участък – пътен възел, не се предрешава нищо. В същото време агенция „Пътна инфраструктура“ тихомълком е сключила големите договори за строителство, пише segabg.com.
Коментари