Изградиха аварийни кабини в тунел "Железница"
6 са изградените напречните връзки в тунел „Железница“ на АМ "Струма". При инцидент шофьорите ще могат да подадат сигнал от аварийни SOS кабини
Председателят на Управителния съвет на АПИ Венцислав Ангелов показа на представители от Европейския център за транспортни политики системите за безопасност в тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“. В края на януари за съоръжението бе подписан Акт 15 за завършване на строителните работи.
„Железница“ край Симитли е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка е около 2 км. Съоръжението е с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа.
Чрез симулация на различни ситуации, които биха могли да възникнат в тунела, на представителите от неправителствената организация бяха показани как работят вентилационните системите при задимяване, интензивен трафик, съобщиха от АПИ.
Разгледани бяха и напречните връзки между двете тръби, които ще са за евакуация при тежка катастрофа. Тунел „Железница“ има 2 напречни връзки за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини, и 4 за пешеходци.
На представителите от неправителствената организация бе показана и хеликоптерната площадка, която е след тунела, пътувайки от София към Кулата. За първи път на инфраструктурен обект е изградено подобно съоръжение с цел да се осигури възможност за кацане на медицински хеликоптери за бърза реакция в случай на тежък инцидент в региона.
Коментари