"Тайни клиенти" пълнят хазната с глоби
Инспектори от НАП стартираха масови проверки в търговски обекти. Наказват по способа "таен клиент".
Днес от десетина ревизирани обекта, са установили петима нарушители, съобщиха от пресцентъра на агенцията.
В началото на акцията служителите от звеното за фискален контрол са проверили търговските обекти дали стриктно отчитат приходите и издават касови бележки. Данъчните инспектори са направили контролни покупки по способа "таен клиент". Три от установените нарушения са именно неиздаване на фискален бон, а други две - разминаване между маркираните на касовия апарат суми и наличностите в касата.
Проверкит са в цялата страна. Целта е насърчаването на доброволното спазване на данъчните изисквания от страна на търговците. Това е и начин да се предпазят гражданите от некоректните търговци.
Издаването и получаването на касов бон е задължение на двете страни в една сделка“, припомниха от НАП. Право и задължение на клиентите е да потърсят своя касов бон, който удостоверява заплащането им в брой или по банков път. Потребителите могат да проверят фискалния си бон и дали той е получен в сървърите на НАП, като използват мобилното приложение на приходната агенция - NRA Mobile, достъпно за Android(link is external) и IOS(link is external) устройства, уточняват припомнят данъчните.
Сигнали за неиздаване на документ за продажба, гражданите могат да подават на телефони: 02 9859 6801 или 0700 18 700.
Коментари