Тираджии бягат в западни фирми
Предложенията в така наречения пакет „Мобилност“ обричат превозвачите ни в условията на фалит заради драстична разлика в стандартите.
Минималните почасови ставки, които формират заплатата на шофьорите в Западна Европа са между 8.60 и 10 евро, в Румъния е 3 евро, а в България тя е 1.35 евро на час.
Според новите предложения, работодателите ще трябва да плащат на работниците си по ставки на държавата, която е крайна дестинация. Това ще накара шофьорите да търсят работа в Западна Европа, каза председателят на синдиката Александър Стамболийски, цитиран от БНР. "Според нас целта на западноевропейските интереси е на първо място освобождаване на пазара от източноевропейските компании, на второ място - привличане на работната ръка, тъй като дефицитът при тях е доста сериозен", коментира Стамболийски.
Ако новите предложения на Франция и Германия за правилата в международния транспорт се приемат, българските шофьори на тежкотоварни камиони масово ще напуснат страната. За това алармираха от синдикалната конфедерация „Съюз на българските транспортни работници“.
От Съюза на българските транспортни работници очакват България категорично да се противопостави на опита на западните държави да поставят на колене транспортния бизнес у нас и да решат проблема си с дефицита на шофьори, като предлагат общи за ЕС минимални ставки на почасово заплащане и на километър пробег.
"Дори и една почасова ставка от 5 евро би била сериозно повишаване на българските възнаграждения. Въвеждането на минимална цена за транспортната услуга - предлагаме среден вариант, който да бъде около 1,5 евро", смята Александър Стамболйски.
Коментари