Търговци мамят с промоции
По празниците за Великден е въведен строг контрол над веригите за хранителни стоки, обявиха от КЗП.
"Някои продукти ще бъдат предлагани с намаление, което следва да е действително. Това означава, че стоката трябва да е продавана на старата цена определен период от време. Налице е синхрон с Българската агенция по безопасност на храните. Контролират се обозначенията върху етикетите, съответствието със съдържанието, обявяването на цените. Целта е там, където има проблеми, да се реагира навреме, за да не се поставят потребителите в неприятна ситуация", информираха от Комисията за защита на потребителите.
"Основно, за което винаги трябва да се внимава при пазаруване, са примамливите оферти, включително в интернет пространството. Големи търговци на битова електроника обявяваха чрез сайтовете си, че имат отстъпка от определен процент на абсолютно всички артикули от техния асортимент. Тук има две възможни уловки - този процент намаление да не е реален или да не се отнася за всички артикули, както и, че когато анонсът е за всички, това означава, трябва да има наличности от тези стоки, за да не се постави потребителят в ситуация да е избрал нещо, а впоследствие да се окаже, че той е привлечен в търговския обект да си го купи, но липсва в магазина", предупредиха от КЗП.
"Осъществяваме засилен контрол и върху предлаганите оферти на туристическия пазар. Пътуванията, включително записвания в последните минути за Великденските празници, както и започналите записвания за предстоящия летен сезон", казаха от Комисията.
Започват масови проверки и в курортите.
Коментари