Апостолов: Източният вариант през Кресненското дефиле е най-удачен

11/09/2017 14:23 0 Коментирай
Снимка Пресцентър Снимка: Пресцентър

В Смитли се обединиха около Източния вариант на пътя през Кресненското дефиле.

Жителите изразиха своето мнение за това откъде и как да минава магистрала "Струма" по време на обществено обсъждане, което продължи близо четири часа.

Местните хора и управата на Симитли са да се построи магистрала, за да намалеят жертвите при Кресненското дефиле.

Важно е обаче и какви ще бъдат връзките на автомагистралата с населените места от региона, както и дали ще бъде изградено тържище, за да могат да продават продукция, която произвеждат, смятат в общината.

"Ние сме изправени пред историческо събитие - най-сетне след толкова много години автомагистрала "Струма" да мине през Кресненското дефиле", каза председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов.

Според него тази отсечка от АМ "Струма" е изпитание за всички – проектанти, еколози, строители и за икономиката на държавата.

От своя страна кметът на Симитли Апостол Апостолов заяви, че Източният вариант, предлаган от държавата, е най-удачен за всички.

Красимир Дончев, експерт "Биоразнообразие", посочи, че и петте варианта на трасето, които се разглеждат, преминават през 2 защитени зони – „Кресна-Илинденци“ по директивата за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна, и „Кресна“ – по директивата за опазване на дивите птици.

"Доизграждането на автомагистрала "Струма" е изключително важно, за да запазим човешките животи. Самото Кресненско дефиле се е превърнало в „гробница“ през последните години, заради множеството тежки пътни инциденти. И не само дефилето, но и самият град Кресна, където само от началото на тази година имаме 2-3 смъртни случая. Аз не виждам нищо по-добро от това да се направи магистралата, в който и да е вариант, но явно вариантът е ясен – пари има само за единия от тях, който е перфектен за Община Симитли, тъй като не трябва да забравяме, че над 80 процента от Кресненското дефиле е на територията на нашата община", коментира Апостол Апостолов.

Той добави, че се предвижда в Община Симитли да има 4 пътни възела, което ще даде възможност за лесното и бързо предвижване на местното население.

"Ние изцяло подкрепяме варианта, в който в посока Гърция ще се минава през Кресненското дефиле, а в обратната посока, трасето ще бъде изнесено високо в планината", посочи Апостолов.

На обсъждането в Спортна зала "Септември" бяха народните избраници от ГЕРБ Даниела Савеклиева, Алрександър мацурев, Стефан Апостолов и Атанас Стоянов от Патриотите.

На място бе и областният управител на Благоевград Бисер Михайлов.

  • ИЗТОЧЕН ВАРИАНТ Г10

Източният вариант, за който лобира държавата, разделя движението на две самостоятелни и раздалечени едно от друго пътни платна. В посока Гърция трасето преминава по съществуващия път Е-79, а за София е по нов терен на изток от Кресненското дефиле.

Платното в посока София - Кулата ще използва изцяло съществуващия първокласен път, до началото на Кресна. Предвижда се рехабилитация и укрепване на път Е-79, с реализация на мерки за опазване на биологичното разнообразие. От съществуващия път, дясното платно на автомагистралата се отделя на изток като се предвижда изграждане на еднопосочен обходен път на Кресна по нов терен, с което интензивният тежкотоварен трафик ще бъде изведен извън града. 
Обходният път преминава през 4 тунела с дължина 1266 метра, 1 виадукт - 316 метра, 2 моста с дължина 691 метра, 7 надлеза и подлези с дължина 206 метра, както и подпорни и укрепителни стени - 245 метра.

Платното от Кулата за София е по нов терен на изток от Кресненското дефиле. Започва на 100 м след пресичането с ж. п. линията за мина Ораново, минава в ляво от съществуващия път и се развива успоредно на него, след което тръгва на югоизток, преминава успоредно на река Градевска и между кварталите „Ораново“ и „Дълга Махала“ на Симитли.

След това трасето пресича път II-19 Симитли - Гоце Делчев и навлиза в ската. Там ще бъде прокопан тунел с дължина 350 метра, а след него ще има виадукт с дължина 200 метра. По-нататък трасето се насочва в югоизточна посока, обхожда село Полето, пресича пътя Полето - Брежани и преминава над притока на река Брежанска.

След това продължава през тунел с дължина 1 130 м, преминава западно от с. Ракитна, успоредно на пътя Ракитна – Мечкул, пресича го и западно от село Мечкул върви на юг и източно от село Стара Кресна. Постепенно трасето се измества в източна посока, преминава на юг и се развива в югозападна посока близо около съществуващия път за село Влахи. В края на обходния път двете платна за движение се събират и се изгражда участък с автомагистрален габарит.

В платното за София е предвидено изграждането на 18 виадукта с обща дължина 5087 метра, 5 тунела с обща дължина 4200 метра, 1 мост - 96 метра, 11 надлеза, подлези, подпорни и укрепителни стени.

При Източния вариант са предвидени напречни връзки между двете платна, като се използват съществуващите пътища и се изграждат нови пътни възли. Предвидени са общо 5 пътни възела „Симитли“, „Полето“, „Мечкул“, „Стара Кресна“ и „Кресна“. Предвижда се и изграждането на пътна връзка със съществуващия път Е79 в началото на обходния път на Кресна.

Две големи площадки за търговия и отдих е предвидено да има на отсечката. Едната площадка е на обходния път на Кресна в посока Кулата и е с площ 17 декара. Другата е по новото трасе, което ще се изгражда и е на 2 километра след пътен възел „Кресна“, пътувайки за София. Тя е 19 декара. И двете площадки ще имат директна връзка с град Кресна. Те ще бъдат с електричество, водопроводна и канализациона мрежа, пречиствателни станции за отпадни води. Целта е да бъде осигурено всичко необходимо за осъществяването на търговска дейност и хората от региона да могат да продават продукцията си от мед, мляко и т. н., както го правят и в момента.
Приблизителната дължина на трасето е 24 километра.

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Социално

новини благоевград facebook