Две свлачища застрашават нов тунел на АМ "Струма"

17/08/2022 17:36 0 Коментирай
Снимка архив Снимка: архив

Представиха доклад за новостроящия се тунел при симитлийското село Железница, част от пътния възел на АМ "Струма".

"Тунелът е изпълнен предсрочно и е напълно готов за въвеждане в експлоатация. Двете тръби на тунела са общо над 4 километра с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Изграден е и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм град Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и други", сочат от Института за пътна безопасност.

Две мостови съоръжения са изградени и към северния вход на тунел „Железница“, с което се допълва картината на всичко, което инспектира ИПБ, допълва се в доклада. "Към днешна дата обаче всички тези съоръжения бездействат и не са въведени в експлоатация поради две свлачища, които се намират от двете страни на тунела. За свлачищата се знае повече от година и половина, но до момента не са предприети никакви мерки за тяхното укрепване, за да може да се въведат в експлоатация тунел „Железница“ и всички останали съоръжения", сочат от ИПБ.

„Оказва се, че за година и половина строителите са построили най-дългия тунел в България, изградили са четири мостови съоръжения, хеликоптерна площадка, обслужващ тунелен път и подпорни стени, а държавните институции в лицето на бившите ръководства на МРРБ и АПИ не могат да укрепят за същия срок две свлачища", смятат експертите.

Те посочват, че „този фарс се разиграва поради пазарлъци за комисиони, към които се стремят длъжностни лица от бившите ръководства на МРРБ и АПИ“.
Отбелязва се, че към днешна дата от бившето ръководство на АПИ не са предприети никакви действия, за да започнат укрепителните дейности на свлачищата, въпреки дадената заявка за това през февруари от Гроздан Караджов.

Според източници на ИПБ това е така, тъй като строителните фирми отказват да плащат комисиони, а и много от тях вече печелят поръчки в западни европейски държави и стават все по устойчиви на корупционен натиск.

Крайният резултат от този фарс е, че гражданите не могат да ползват съвременните пътни съоръжения, които гарантират в максимална степен пътната им безопасност поради корупционната жажда на висши чиновници от бившето ръководство на АПИ, изтъкват от Института.

От ИПБ призовават новите ръководства на МРРБ и АПИ и да дадат отговор какво се случва с въпросните 200 милиона лева, платени в аванс още през 2019 г., и как така до този момент няма укрепено нито едно свлачище. Те питат и дали ще бъде потърсена отговорност на бившия министър Гроздан Караджов и бившия председател на АПИ Тодор Василев за бездействието им, както и дали бездействието е било подчинено на корупционна практика и било ли е стимулирано с подобаващи комисиони.

 

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Социално

новини благоевград facebook