Излъгаха за отпушването на трафика по Е-79
Регионалният министър Виолета Комитова и служебният премиер Стефан Янев не спазиха обещанието за отваряне на проблемен участък от главен път Е-79. Пътуващите по направлението Владая – Перник ще продължат да карат по старото неремонтирано пътно платно осеяно с опасни дупки, без маркировка, а на места и с липсващи разделителни конуси.
Срещата с премиера Стефан Янев беше проведена след настояване на кмета на Перник Станислав Владимиров на 1 октомври. На нея бяха и кметовете на селата Рударци, Кладница и Драгичево, които са потърпевши от продължаващото трети месец безхаберие, по думите на Владимиров, на един от най-натоварените пътища у нас, по който дневно минават около 30 000 автомобила.
Веднага след срещата при премиера, АПИ е възложила със задание на консорциум „Битулайт 2018“, който има 5-годишен договор за поддържане на маркировката на Югозападния регион, да направи маркировка на участъка. Фирмата моментално се зае със задачата и още в събота – 2 октомври, маркировката на участъка от 3.4 километра беше поставена.
На практика от 4 октомври нямаше никаква пречка движението да бъде преместено от неремонтираното платно на ремонтираното и да започне изкърпването му. От средата на май месец няма поставени мантинели между двете платна. Но в МРРБ очевидно не мислят за пътната безопасност и на въпрос на Mediapool защо не се пусне движението, след като вече има поставена маркировка, отговориха, че докато не се поставят мантинелите и пътните знаци движението ще е двупосочно в платното за Перник.
Посочено беше още, че „Агенция „Пътна инфраструктура“ търси законови възможности в най-кратък срок да възложи дейностите за поставяне на мантинелите, тъй като са над разрешените по договора за доставка и монтаж на ограничителни системи по републиканските пътища в Югозападен район, включващ областите Благоевград, Перник, Кюстендил и София“.
В полунощ на 15 октомври изтeчé крайният срок за представяне на оферта от единствения поканен кандидат в процедурата – „КМВ системи за пътна сигурност“ ООД, показват публикуваните документи.
Пернишката фирма е част от обединението ДЗЗД „Пътна безопасност Югозапад“, в което водещ партньор е софийското дружество „Ел Те Ай“ АД. Те имат 5-годишен договор за мантинели за Югозападния регион, по който според МРРБ нямат право да възлагат. По тази причина са изпратили поканата към единия от участниците в обединението.
Публикуваните документи на сайта на АПИ показват, че прогнозната стойност за поставянето на ограничителни системи е до 990 000 лева. Два месеца по-рано прогнозната стойност беше 600 000 лева. От МРРБ и АПИ така и не обясниха каква е причината за оскъпяването. Твърде вероятно е това да се дължи на тройното поскъпване на цената на желязото и енергоносителите.
Така нерешаването на проблема с пътя през Владая вече струва допълнително на данъкоплатците около 400 000 лева, които на всичкото отгоре продължават да бъдат принуждавани да стоят с часове в задръствания.
Дали „КМВ системи за пътна сигурност“ ООД ще се съгласи да сложи мантинелите на тази цена ще стане ясно в понеделник – 18 октомври, когато предстои отварянето на офертата й. В случай, че фирмата се съгласи, тя ще трябва да постави ограничителните системи в срок от 1 месец.
Това означава, че евентуално през втората половина на ноември, повече от месец след дадения срок, ще бъде пуснато движението по ремонтирания път. Кога ще бъде изкърпено неремонтираното платно към момента няма яснота. АПИ не са казали и на кого ще го възложат.
Засега няма възлагане на пътноподдържащата фирма за област Перник – „Пътища Перник“ ДЗЗД, да направи това. В обединението влизат пернишките фирми „Лиел констракшън“ и „Регионални пътни мрежи“. Те имат 5 годишен договор , подписан на 1 февруари 2020 година. за 14.5 милиона лева.
Към края на юли 2021 година по него им е разплатено над 10.4 милиона лева, като фирмата има изпълнена, но неразплатена работа за още 5 500 000 лева, с което ще бъде надхвърлена прогнозната стойност на договора.
Коментари