Наводнени къщи след ремонт на път Е-79

04/06/2019 08:09 0 Коментирай
Снимка Фейсбук Снимка: Фейсбук

Ремонтът на участък от главен път Е-79 се осъществява при занижен контрол, не се извършват дребни съпътстващи строителни мероприятия, а частта с обезопасяването на пътния участък тотално се неглижирал. Допускали се редица административни нарушения, това заявиха местни жители, обединени в Инициативен комитет.

От инициативния комитет публикуват и пращат в АПИ няколко видео материала, с които освидетелстват това, че при ремонта на пътя не са осъществени "сравнително евтини съпътстващи дейности, свързани с отвеждането на повърхностните води, дългосрочната експлоатация на новоремонтирания участък и безопасността както на преминаващите, така и на живеещите в близост граждани", пишат инциаторите.

Хората акцентират, че това е най-натоварената отсечка в България и извършването на ремонт от такъв мащаб по този начин е недопустимо. Нещо повече - според тях в такива случаи би трябвало да се обръща повече внимание на гражданските сигнали.

Смятаме, че не е нормално да бъдат възложени толкова скъпи строително-ремонтни дейности като същевременно се допускат редица административни нарушения, а в крайна сметка да не бъдат изпълнени сравнително евтини съпътстващи дейности, свързани с отвеждането на повърхностните води, дългосрочната експлоатация на новоремонтирания участък и безопасността както на преминаващите, така и на живеещите в близост граждани", пишат недоволните жители в социалната мрежа.

Те описват в 6 точки и основните проблеми в изпълнението на ремонта:

1. Още преди изпълнението неведнъж сигнализирахме АПИ и проектантите, че ще има проблем с отводняването, а след това многократно ни бе заявено, че проблемите ще бъдат решени. Факт е обаче, че водата тече по дворове в близост до новоремонтирания участък и ги наводнява, а на други места събаря подпорни стени. Представяме и на Вашето внимание клипове към два клипа, на които се вижда как вследствие ремонта водата залива къщи и дворове.

2. Проблемите с пътната ивица - в по-голямата си част пътят завършва без бордюр или пътна ивица, без оформен банкет. Ако автомобил стъпи на банкета на места пропада в 20-30, а на места и 80 сантиметрова дупка, което е изключително опасно.

3. Голямата част от шахти и оттоци по новоасфалтирания участък вече пропаднаха и са под нивото на асфалта - това се случи за по-малко от месец след асфалтирането.

4. По време на изпълнение на строително-ремонтните дейности изпълнителите замърсяват всичко наоколо и не си събират отпадъците.

5. Урегулирането на двата вход-изхода на Владая, както и този на Горно Драгичево чрез светофари или кръгови движения, тъй като включването в пътя се случва изключително опасно. Също така настояваме и за затваряне с мантинела на незаконните включвания в пътя София - Перник, които са изключително опасни.

6. Известно е, че интензивността на автомобилния трафик на главен път Е79 в участъка от Перник до София е най-високата в България и отдавна е достигнала критериите за надграждането му до габарит и пропускателна способност, съответстващи на автомагистрала или поне на скоростен път.

Напиши коментар

Коментари

  1. Няма добавени коментари!

Социално

новини благоевград facebook