Още пътища стават платени за камиони и автобуси
Още пътни артерии се очаква да бъдат включени в обхвата на ТОЛ системата. Държавата е недоволна от събраните такси от тежкотоварни автомобили и автобуси.
Предстои предложение за разширяване на обхвата. "Ние ще предложим основни транзитни артерии да бъдат включени в обхвата на тол системата“, коментира Аврамова. Дългоочакваната тол система влезе в сила на 1 март, като това се случи при редица отстъпки към превозвачите. Най-ярко на очи се набива именно драстично намаленият обхват – от около 20 000 километра републиканска пътна мрежа тол такса се плаща за едва 3115 км пътища (803 км автомагистрали и 2312 км първокласни пътища).
Тежкотоварните превози обаче използват и второкласни, и третокласни пътища, обърна внимание днес Петя Аврамова. Тя даде пример със силно натоварения Проход на републиката, който е второкласен и на практика за него не се плаща тол такса, коментира Аврамова пред Нова. „Ако погледнем схемата на България, ще видим, че голяма част от второкласните пътища са основни пътни артерии, по които се придвижва трафикът, а те са всъщност извадени от обхвата на тол системата по настояване на транспортния бранш.
Макар ограниченията вследствие на коронавирусната пандемия да са попречили на предвидения анализ на тол системата, Аврамова коментира, че приходите от нея от 1 март насам все пак са „в порядък, който по никакъв начин не ни дава увереност и сигурност, че можем с тези средства да рехабилитираме всички пътища, както и да се изграждат нови.
Коментари