Ученици и студенти празнуваха в НП "Рила"
322 ученици се вкючиха в различни инициативи за 32 години от основаването на НП "Рила".
13 паралелки от първи до десети клас на НХГ "Св. Св. Кирил и Методий", Трето ОУ, СУИЧЕ и Пето СУ, студенти ЮЗУ-Благоевград, имаха възможността да се запознаят с уникалната рилска природа и начините за нейното опазване. Лектори на четиридневните тематични занимания за малки и големи бяха експерти от парковата дирекция, от Изпълнителната агенция по околна среда – София и уредниците от отдел „Природа“ на музея в Благоевград.
В посетителските центрове в Паничище и Самоков в рамките на Деня на отворените врати се включиха общо 64 участници, които с беседи и прожекции научиха интересни факти за защитената територия.
Национален парк „Рила” е най-големият от трите национални парка в страната и един от най-големите паркове в Европа с площ от 81 046 хектара. Обявен е на 24 февруари 1992 година с цел опазване в полза на обществото на представителни природни комплекси с висока консервационна значимост и характерни пейзажи и обекти на неживата природа, които имат световно значение за науката и културата.
Защитената територия е важна част от екологичен коридор, свързващ европейската, средиземноморската и предноазиатската флора и фауна поради това, че включва изключително ценни и незасегнати все още от човека екосистеми. Това е особено характерно за горските екосистеми, които са около 94,8 % естествени по произход.
Паркът е едно от най-значимите места на световно застрашени видове растения и животни, част от общоевропейската екологична мрежа Натура 2000. В него се намират четири резервата, които заемат около 20 % от територията му - “Скакавица”, “Парангалица” (един от най-старите резервати в България, обявен през 1933 г.), „Ибър“ и най-големият природен резерват в страната “Централен Рилски резерват”.
Паркът е и един от най-важните райони за устойчив туризъм, за съхраняване на традиции и занаяти в полза на местните общности, за планински спортове и отдих в България. Той е едно от малкото в страната естествени места за научни изследвания, мониторинг и екологично образование при естествено функциониращи екосистеми.
Коментари