Превозвач с ковидни 13,8 милиона пита Събев колко е дал за министерското кресло
Превозваческа фирма от Югозапада засипа с неудобни въпроси транспортния министър Николай Събев. В свое изявление желаят да им отговори колко е платил за министерското кресло. Подчертават 300 000 лева.
"Ивайло Константинов, както е видно от Търговският регистър, не е съдружник или управляващ дупнишката фирма „Юнион Ивкони“ от 7 февруари 2019 година. Същият е председател на „Националното сдружение на автобусните превозвачи“, чийто член е „Юнион Ивкони“. Със същия поддържаме добри колегиални отношения", пишат от дружеството на бившия депутат и лидер на ГЕРБ в Дупница Ивайло Константинов.
От фирмата пресметнаха колко пари са получили като помощ от държавата от 2019 до 2021 година.
"95 процента от приходите на „Юнион Ивкони” са от международни и междуградски линии, които не подлежат на субсидиране. Градските линии, които обслужваме, имат 5% дял в нашия портфейл. Тези градски линии са системно недофинансирани, с изключение на 2021 година, когато на нас и на всички останали превозвачи бяха изплатени дължимите от държавата субсидии и компенсации по-скоро като изключение и като анти-кризисна мярка. С оглед избягване на всякакви спекулации ето и официалните цифри за последните 3 години", сочат в позицията.
През 2019 година фирмата е получила субсидии и компенсации в размер на 2,09 милиона лева, но пък имат нетна загуба от обслужването на градски линии, плюс предоставени намаления на правоимащи групи граждани за 3,5 милиона лева.
За 2020 година са им изплатени 2 880 000 лева. През получените компенсации в общ размер 4 150 000 лева.
"Приходите ни за 2020 и 2021 година, след изплатените субсидии и компенсации, са намалели спрямо 2019-та с 34,9 милиона лева. По COVID мерки общо за двете години сме получили 13 800 000 лева.
Съветват Георги Георгиев от "Боец" да зададе няколко въпроса към няколко въпроса къмнеговия съратник "Ник Събев", като например тези:
1. Вярно ли е, че е платил 300 000 лева за поста си?
2. Има ли конфликт на интереси, заемайки тази длъжност?
3. Истина ли е, че продължава да менажира фирмата си, като почти ежедневно посещава офиса си?
4. Истина ли е, че „Еконт” е получил лиценз за финансови услуги и има ли това връзка с капитулацията на „Български пощи”?
5. Истина ли е това, че МТИТС не може да закупи 300 компютъра, необходими на „Български пощи”, за да продължат работа?
6. Има ли връзка агресията му срещу „Юнион Ивкони” с това, че миналата година получихме лиценз за куриерски услуги, освен с участието ни в протестите?
Коментари