В Кресна дебатираха проект за АМ "Струма"
Ако не се реализира АМ "Струма" или тя заобиколи Кресна, рискуваме да обречем региона на обезлюдяване, липса на инвестиционен интерес и перспектива, посочиха експерти на АПИ.
След Симитли, бе направен доклад за отсечката през Кресненското дефиле и в града, разположен на най-опасното трасе - главен път Е-79.
Кметът на Кресна Николай Георгиев е категоричен, че АМ "Струма" трябва да се дострои, не само защото ще загубим пари от ЕС или защото е приоритет на държавата, а защото ще допринесе за развитието на Кресна и Югозападна България.
Градоначалникът Георгиев е категоричен, че ресорното министерство трябва да даде ясни гаранции за инвестиции в района. Той настоява и за изграждането на православен храм на АМ "Струма", което е обещал на хората в общината.
При реализация на предлагания Източен вариант за преминаване на автомагистралата, се предвижда в Кресна да се изградят две големи площадки за търговия и отдих.
Едната площадка ще е на обходния път на Кресна в посока Кулата, а другата е по новото трасе, което ще се изгражда и е на 2 километра след пътен възел "Кресна", пътувайки за София.
Площадките ще са с площ около 30 декара. И двете площадки ще имат директна връзка с град Кресна.
Те ще бъдат с електричество, водопроводна и канализационна мрежа, пречиствателни станции за отпадни води. Целта е да бъде осигурено всичко необходимо за осъществяването на търговска дейност и хората от региона да могат да продават продукцията си от мед, мляко и други продукти, както го правят и в момента.
Връзката на града с автомагистралата ще става посредством пътни възли и кръстовища.
Ще се гарантира обслужването на населението посредством съществуващите и в момента автобусни линии, както и че няма предпоставка за поскъпване на билетите за тях.
"Няма лесен вариант за изграждането на магистралата, но Източният е най-оптималната възможност и компромисен вариант по отношение на екологията в района, интересите на гражданите и финансирането на обекта. Никой не е взел еднолично решение за строителството на отсечката. Всички варианти са разгледани и предложенията са отчетени", посочи шефът на АПИ.
Най-важната цел е Е-79 да не става „гробница“, където десетки хора губят живота си в катастрофи. Това не бива да продължава. Отворени ни сме за диалог, разговори, оптимизация, но връщане назад няма, заяви Дончо Атанасов.
Източният вариант на трасе през Кресненското дефиле предвижда в посока София пътят да минава по ново трасе, а в посока Сандански да остане по стария път Е-79.
Предвидени са общо 5 пътни възела - „Симитли“, „Полето“, „Мечкул“, „Стара Кресна“ и „Кресна“. Ще бъде построена пътна връзка и със съществуващия път Е-79 в началото на обходния път на град Кресна.
Коментари